Nepřehlédněte !

Hledej produkt

facebook

 

dezent-logo speedline-logodotz-logoronal logooz-logomam-logo

Oznámení o EET

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Velká cena Německa - 18.-20.7.

Milán, 14. července 2014 – Tento víkend F1 míří na Velkou cenu Německa, která se jezdí střídavě na Nürburgringu a Hockenheimu. Letos je na řadě Hockenheim, kde se naposledy jelo v roce 2012, to bylo Pirelli ve F1 teprve druhým rokem.

Velká cena Německa, Hockenheim, 18. - 20. července 2014


MĚKKÁ A SUPER MĚKKÁ SMĚS VYBRÁNY PRO OKRUH, NA KTERÉM SE ZÁVODÍ JEDNOU ZA DVA ROKY

PO RAKOUSKU A VELKÉ BRITÁNII DALŠÍ OKRUH, KDE POČASÍ MŮŽE BÝT NEPŘEDVÍDATELNÉ

PRVNÍ A JEDINÝ PŘÍPAD, KDY JSOU LETOS DVA EVROPSKÉ ZÁVODY TÝDEN PO SOBĚ: Z NĚMECKA TÝMY MÍŘÍ ROVNOU DO MAĎARSKA

 

Milán, 14. července 2014 – Tento víkend F1 míří na Velkou cenu Německa, která se jezdí střídavě na Nürburgringu a Hockenheimu. Letos je na řadě Hockenheim, kde se naposledy jelo v roce 2012, to bylo Pirelli ve F1 teprve druhým rokem. Hockenheim je okruh dvou tváří: úzký a zatáčkovitý Motodrom, který je docela technický, a pak série rychlých úseků. Měkké pneumatiky P Zero Yellow byly vybrány společně se super měkkými P Zero Red: kombinace, která byla naposledy použita v Rakousku. Stejně jako na Red Bull Ringu a Silverstonu, je počasí v údolí horního Porýní v tomto ročním období nepředvídatelné, přičemž je možné očekávat variace teplot v širokém rozsahu. Po Velké ceně Německa se týmy rovnou přesunou do Maďarska (tam jsou nominovány měkké a středně tvrdé pneumatiky): poprvé a naposledy v letošní sezóně následují dva evropské závody týden po sobě.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Je příjemné být po dvou letech zpátky na Hockenheimu, ale pro nás i týmy to znamená více práce, protože jediná přesná data, která máme k dispozici, jsou dva roky stará – tehdy byly vozy i pneumatiky hodně odlišné. Proto očekáváme, že páteční volné tréninky budou extrémně důležité a týmy se budou snažit posbírat tolik relevantních informací, kolik jen bude možné. Nikdy před tím jsme na Hockenheim nepřivezli super měkké pneumatiky, ale nyní, kdy už máme z průběhu sezóny dostatečné množství dat o jednotlivých směsích, si myslíme, že se bude hodit pro měnící se požadavky Hockenheimu, který byl před přestavbou v roce 2002 jedním z nejrychlejších okruhů světa. V pátek odpoledne bychom měli mít jasnější představu o tom, kolik můžeme očekávat zastávek v boxech. Německo vždy bylo v srdci nejen F1, ale i automobilového průmyslu jako takového, takže se těšíme, až budeme moci předvést naše produkty před extrémně zapálenými a znalými německými fanoušky.“

Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Hockenheim je moc pěkný okruh. Byl skvělý i před pár lety: vlastně to bylo poetické, dlouhé, takřka nekonečné rovinky, kde se jelo na plný plyn a klikatý Motodrom. Tehdy jste museli jít při nastavení jedním nebo druhým směrem, nebyl prostor se potkat někde mezi. Dnes, kdy rovinky nejsou tak dlouhé, je nalezení kompromisu v nastavení o něco jednodušší – a také předjíždění není tak obtížné. Povrch trati je velice hladký a klíčové v zacházení s pneumatikami je dávat si pozor na ty zadní. Často se akceleruje z pomalých zatáček, takže udržení zadních pneumatik v dobré kondici je z pohledu konkurence schopného výkonu velice důležité. A nesmíme zapomenout na počasí. Už jsme v minulosti na Hockenheimu zažili jak průtrž mračen, tak slunečné počasí a nebe bez jediného mraku. To vždy do kvalifikace i závodu přináší prvek nepředvídatelnosti.“

 

Okruh z pohledu pneumatik:

Trakce a brzdění – to jsou na Hockenheimu dva klíčové aspekty, při brzdění jsou pneumatiky vystaveny silám až 5 G. Pomalá pasáž na Motodromu s častou akcelerací z pomalých zatáček znamená, že jezdci si musí dávat pozor, aby se jim neprotáčela zadní kola, což by zvyšovalo teplotu na povrchu běhounové směsi.

Super měkké pneumatiky jsou ze směsi, která dosahuje optimální výkonnosti v širokém spektru nízkých teplot. Směs měkkých pneumatik se naopak hodí pro vyšší teploty a náročnější podmínky. Na Hockenheimu je možně se setkat s různým počasím, první předpovědi říkají, že by během víkendu měly přejít přeháňky.

Relativně nízké průměrné teploty a ostré zatáčky Hockenheimu činí z udržení teploty pneumatik v ideálním rozmezí jeden z nejtěžších úkolů. Na hladkém asfaltu, který obecně z pneumatik neodebírá tolik energie, je to důležité pro vytvoření optimální přilnavosti. Naopak zatáčka číslo 5, což je vlastně téměř rovinka, výrazně zatěžuje pneumatiky na pravé straně vozu.

V roce 2012 s měkkými a středně tvrdými pneumatikami byla vítězná strategie dvě zastávky v boxech. Fernando Alonso s Ferrari po startu z pole position závod kontroloval a první místo opustil pouze při zastávkách v boxech, aby jej pak zase díky strategii získal zpět.

Více informací o okruhu v Hockenheimu a specifických nárocích kladených na pneumatiky můžete najít v nové 3D animaci vytvořené Pirelli a v novém vydání magazínu P Zero.

 

Dosavadní výběr pneumatik:

  P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Měkká Středně tvrdá  
Malajsie     Středně tvrdá Tvrdá
Bahrajn   Měkká Středně tvrdá  
Čína   Měkká Středně tvrdá  
Španělsko     Středně tvrdá Tvrdá
Monako Super měkká Měkká    
Kanada Super měkká Měkká    
Rakousko Super měkká Měkká    
Velká Británie     Středně tvrdá Tvrdá
Německo Super měkká Měkká    

 

3D VIDEO SCRIPT – VC NĚMECKA, HOCKENHEIM, 2014

PNEUMATIKY A MOTOR
Hockenheim nabízí jak přímé úseky, kde nové pohonné jednotky rozjedou vozy na vysoké rychlosti, tak pasáže, kde na vozy působí zpomalení téměř 5 G. Při akceleraci se pneumatiky musí vyrovnat s vysokými nároky na trakci - občas také s protáčením kol - což zatěžuje povrch běhounové směsi.

PNEUMATIKY A AERODYNAMIKA
Tzv. Stop and go charakter okruhu vyžaduje maximální přítlak. Vysoká úroveň aerodynamického přítlaku pomáhá maximalizaci přilnavosti při brzdění, v zatáčkách a při akceleraci. V zatáčkách pak potlačuje smýkání vozu a tím mechanické a tepelné opotřebení pneumatik.

CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Relativně nízké teploty spolu s pomalými a ostrými zatáčkami jsou klíčovými faktory charakteristiky okruhu, na němž je obtížné udržet směs v ideálním rozsahu teplot. Udržet se v tomto rozsahu je ovšem důležité s ohledem na vytvoření optimální přilnavosti na hladkém povrchu trati.

 

 

ALU disky

Pneumatiky

Pneuservis

Autoservis

Výdřeva dodávek

ABI tuning Liberec