Nepřehlédněte !

Hledej produkt

facebook

 

dezent-logo speedline-logodotz-logoronal logooz-logomam-logo

Oznámení o EET

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Velká cena Belgie - závod

Spa-Francorchamps, 24. srpna 2014 – Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo získal druhé vítězství ve Velké ceně v řadě, když v Belgii startoval z pátého místa. Australan vsadil na strategii se dvěma zastávkami v boxech, začal ...

Velká cena Belgie, Spa-Francorchamps,  24. srpna 2014


DANIEL RICCIARDO ZVÍTĚZIL PODRUHÉ V ŘADĚ SE STRATEGIÍ DVOU PIT STOPŮ: SVÉ NEJRYCHLEJŠÍ KOLO ZAJEL V SAMOTNÉM ZÁVĚRU

KDYŽ TO BYLO NEJVÍCE POTŘEBA, POUŽILI JEZDCI STRATEGII TŘÍ ZASTÁVEK V BOXECH K POSÍLENÍ NADĚJÍ NA DOBRÝ VÝSLEDEK

NA JEDNOM Z NEJNÁROČNĚJŠÍCH OKRUHŮ SEZÓNY VYKÁZALY MĚKKÁ I STŘEDNĚ TVRDÁ SMĚS VYSOKOU VÝKONNOST A MALOU DEGRADACI

 

Spa-Francorchamps, 24. srpna 2014 – Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo získal druhé vítězství ve Velké ceně v řadě, když v Belgii startoval z pátého místa. Australan vsadil na strategii se dvěma zastávkami v boxech, začal dvěma stinty na měkkých pneumatikách P Zero Yellow a závod dokončil na středně tvrdých pneumatikách P Zero White.

Ricciardovo vítězství je 50. pro Red Bull a jeho třetí z posledních šesti závodů. Ricciardo navíc zajel své nejrychlejší kolo v samém závěru závodu na nejdelším okruhu letošního kalendáře a zejména tak podtrhl vyrovnanost středně tvrdých pneumatik.

Nico Rosberg s Mercedesem skončil druhý se ztrátou jen lehce přes tři sekundy, přestože zvolil zcela odlišnou strategii. Rosberg stavil u mechaniků třikrát, startoval na měkkých pneumatikách, pak odjel dva stinty na středně tvrdých a na závěr opět obul měkké.

Strategii se třemi zastávkami v boxech použil také úřadující světový šampion Sebastian Vettel s Red Bullem. Stejně jako Rosberg se rozhodl nasadil měkké pneumatiky na začátku a na konci závodu, aby zrychlil ve chvíli, kdy bylo potřeba dohnat nejbližší soupeře. Rozdíl přibližně 1,6 sekundy na kolo v porovnání měkké a středně tvrdé směsi vnesl extra prvek do strategií jednoho z nejnáročnějších závodů sezóny. Výsledkem bylo několik napínavých soubojů o bodované pozice až do odmávání šachovnicovou vlajkou.

Vzhledem k vyšším teplotám byla degradace pneumatik z obou směsí v porovnání s volnými tréninky odlišná. To vedlo k celému spektru strategií u jednotlivých vozů v závislosti na individuálním způsobu, jakým opotřebovávaly pneumatiky.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Teploty tratě i vzduchu dnes byly vyšší než v průběhu víkendu, takže životnost měkkých pneumatik byla o něco kratší než jsme původně předpokládali. Ale s ohledem na náročnost tohoto okruhu a charakter měkkých a středně tvrdých pneumatik, které jsme se rozhodli přivézt, bylo opotřebení a pokles výkonnosti v mezích našeho očekávaní. Bylo zajímavé sledovat, jak fungují jednotlivé strategie, zejména s extra rychlostí měkkých pneumatik. Po závodě bychom pravděpodobně našli více jezdců, kteří si přáli ještě třetí zastávku v boxech a přezutí na měkké pneumatiky, ale naše včerejší výpočty ukazovaly, že dva pit stopy jsou nejlepší volbou – a výsledkem byl velice napínavý závod.“

 

Nejrychlejší časy dne podle směsí::

  Měkká Super měkká Intermediate Mokré
První ROS 1:50,511 ROS 1:51,898 N/A N/A
Druhý SUT 1:52,413 BOT 1:52,716 N/A N/A
Třetí MAS 1:52,512 RIC 1:52,974 N/A N/A

 

Nejdelší stinty závodu:

Měkké 22 kol J. Bianchi
Super měkké 23 kol K. Raikkonen


Pravdometr:

Předpovídali jsme strategii dvou zastávek v boxech: start na měkkých pneumatikách, v 15. kole přezutí opět na měkké a pak v 29. kole na středně tvrdé. Ricciardo v závodě zvítězil, když jel podle námi předpovídaného vzorce, zastavoval v 11. a 27. kole.

 

 

ALU disky

Pneumatiky

Pneuservis

Autoservis

Výdřeva dodávek

ABI tuning Liberec